Pagina's

woensdag 7 mei 2014

Inspirerende en motiverende quotes

Ik denkt dat iedereen die dit leest weleens last heeft van dagen of zelfs periodes dat je je minder happy voelt en moeite heb met positief blijven. Dat je liever de hele dag in je bed blijft liggen of bij bepaalde liedjes direct de tranen in je ogen staan. Helaas zit het leven niet zo in elkaar dat je de hele dag in je bed kan blijven liggen en daarnaast is het sowieso ook niet aan te raden. Vandaag deel ik een aantal inspirerende quotes met jullie waar je misschien iets van herkenning uit kan halen en dat je net dat extra zetje in je rug kan geven om toch je bed uit te gaan.


Zonder nu teveel te vertellen en in details te treden heb ik in mijn 27 levensjaren al genoeg hobbels op mijn weg gehad en heb ik ook diverse periodes gehad waarin ik het lastig vond om het glas half vol te zien in plaats van half leeg. Ik heb mijzelf vaak genoeg de hele dag onder mijn dekens willen verstoppen en er zijn zelfs dagen geweest dat ik simpelweg niet de energie had om uit mijn bed of van de bank af te komen. Het leven raasde mij voorbij terwijl ik ook zo graag van het leven wou genieten maar het lukte mij gewoon niet.
Op zulke momenten speur ik graag Pinterest af op zoek naar inspirerende quotes. Het klinkt misschien raar, of misschien zijn er juist vele van jullie die zich hierin herkennen, maar dat helpt mij echt! Het lezen van inspirerende en bemoedigende teksten waarvan ik denk: 'Ja! Dat is precies hoe ik het voel!' of 'Wow! Dit klopt helemaal!'. Ik probeer mijzelf op moeilijke momenten vast te houden aan bepaalde quotes zodat ik op deze manier probeer positief te blijven en hoop te houden in mensen en situaties.

Natuurlijk bieden quotes niet direct een oplossing maar een klein zetje in de rug en motivatie om 's ochtends uit je bed te gaan geeft het wel. In mijn werkruimte thuis plaats ik met regelmaat nieuwe quotes op plankjes aan mijn muur.
Hieronder laat ik jullie een aantal van mijn lievelingsquotes van dit moment zien.












Dit zijn er slechts een paar van de tientallen quotes die je kunnen inspireren of helpen. De komende tijd zal ik vaker posts op mijn blog plaatsen met verschillende inspirerende quotes.

Wat is jou favoriete quote? Zit deze hier tussen? Helpen quotes jou? Laat het me weten!

Liefs

2 opmerkingen: