Pagina's

donderdag 9 juli 2015

Ik heb last van Wanderlust!

Het is zo'n drie jaar geleden dat ik last kreeg van de eerste symptomen. Het duurde niet lang voordat de symptomen mij wakker hielden. En nu beheerst het bijna mijn leven. Heel soms gaan er dagen voorbij dat ik er bijna geen last van heb maar als ik vervolgens 's avonds eenmaal in bed lig krijg ik er toch weer last van. Ik heb het niet onder controle en ik heb geen idee hoe lang dit nog zal blijven. Maar zoals het er nu naar uit ziet kom ik er nooit meer vanaf. Ik heb namelijk.... Wanderlust!


Alle gekheid op een stokje en laat het duidelijk zijn: I LOVE MY WANDERLUST! Zoals ik al schreef begon het reizen zo'n drie jaar geleden te kriebelen. Mijn vriend en ik hadden Kos, Tenerife en Gran Canaria inmiddels bezocht en het was zoeken naar een nieuwe vakantiebestemming. Op een zondagavond zaten wij naar het tv-programma '3 op reis' te kijken. In deze aflevering ging Nicolette per trein op reis door Europa. Deze manier van reizen wordt Interrail genoemd. Hierbij koop je voor een bepaald bedrag een treinticket voor een aantal dagen naar keuze. Uiteraard is de prijs van het ticket afhankelijk van het aantal dagen dat je wilt gaan reizen. Met dit ticket kan je dat aantal dagen onbeperkt met de trein reizen en in elke stad naar keuze uitstappen. 
Toen ik die aflevering zag wist ik het! Dit was het! Dit móesten wij die zomer gaan doen! Al langere tijd stond Italië hoog op mijn verlanglijstje om eens heen te gaan dus tegelijkertijd was dit voor mij de ideale kans om op deze manier heen te gaan. Het duurde niet lang voordat mijn vriend ook overtuigd was om te gaan Interrailen. Zonder moeite had ik binnen no-time een lijstje met minstens 20 steden waar ik graag heen zou willen gaan. Helaas voor mijn enthousiasme en beginnende wanderlust ging dat niet lukken.

Wij besloten om een ticket voor 21 dagen te boeken. In eerste instantie was het ons plan om naar Polen (Krakow en Auschwitz), Oostenrijk, Italië en Frankrijk te gaan. Eenmaal begonnen met het plannen van onze reis hebben we helaas om een aantal redenen Polen en Frankrijk moeten schrappen. Maar dat mocht de pret nog steeds niet drukken! Onze treinreis heeft ons met backpack rugzak van 20 kilo en al naar Wenen, Serfaus, Venetië, Rome, Florence, Luca en Pisa gebracht. Wauw, wat was dat ontzettend gaaf! Zo ontzettend veel mooie dingen gezien en intens genoten. Van tussen de koeien in de bergen van Serfaus naar een terrasje bij het Colosseum in Rome. Het was geen reis om uit te rusten maar dat wilde ik ook niet! Ik wilde juist zoveel mogelijk uit elke dag halen en zoveel mogelijk zien. Ja, dit wilde ik vaker doen! Nog voordat de trein ons weer in Amsterdam af had gezet was ik bezig met het plannen van onze volgende reis. Wat was dat verslavend! 


Onze volgende locatie was al snel gekozen, namelijk: Amerika. Yes! The United States of America. Ook een land waar ik van kleins af aan al over droomde om ooit eens heen te gaan. Deze reis hebben wij uiteindelijk twee jaar later, vorige zomer dus, gemaakt. Het plan was oorspronkelijk om de zomer daarna te gaan maar de koop van een huis heeft onze reisplannen een jaar uitgesteld. 
Vorig jaar hebben wij de roadtrip van onze dromen gemaakt. Begonnen in New York, daarna door naar Orlando, Fort Myers Beach, Key West en Miami. Om van hieruit te vliegen naar Las Vegas en vanaf daar naar Los Angeles, Santa Cruz en San Francisco. O-M-G! Opnieuw een fantastische ervaring. Ik zal over deze reis een aparte blogpost schrijven. It's way too much om in deze post "eventjes" toe te lichten. 

Het is vooral een gevoel dat ik heb. Een gevoel dat zo sterk is waardoor ik het allerliefste vanavond nog mijn koffers zou pakken om opnieuw een mooie reis of citytrip te maken. Voor langere tijd naar het buitenland gaan hoef ik niet. Daarvoor voel ik me te fijn in mijn eigen huis en met mijn vrienden en familie in de buurt. Ik denk dat het ook met mijn leeftijd te maken heeft. Ik ben op dit moment 28 jaar en mijn vriend en ik hebben nu 7 jaar een relatie. Ik ben inmiddels afgestudeerd en om mij heen worden er aan de lopende band baby's geboren en getrouwd. Mijn vriend en ik willen dat allebei op dit moment nog niet. Begrijp mij niet verkeerd want ik ben gek op mijn nichtjes en de kinderen van onze vrienden. Maar ik wil zelf het liefste nu nog zoveel mogelijk zien en doen nu het nog "makkelijk" kan. Met een (klein) kindje ga je, in mijn ogen, minder snel regelmatig een citytrip maken of een maand reizen door een prachtig land. Natuurlijk denk ik niet dat dit met een kind onmogelijk is, maar je doet het minder makkelijk. 

Waarom ik reizen geweldig vind? Ik geniet echt zo ontzettend van het zien van mooie landen en het maken van mooie herinneringen. Ik voel mijzelf rijker worden door zoveel mogelijk te zien van de wereld. Vanwege gebeurtenissen van de afgelopen jaren ben ik mijzelf er bewuster van geworden hoe onvoorspelbaar het leven kan zijn. Dus geniet en doe waar je gelukkig van wordt! CARPE DIEM! Je weet nooit wat morgen je brengt dus haal zoveel mogelijk uit vandaag. En dat doe ik het liefste door te reizen. Zo kan ik bijvoorbeeld uren genieten op Pinterest door weg te dromen bij alle foto's van prachtige plaatsen waar ik nog graag naartoe zou willen gaan.


Herken jij jezelf hierin? Wat vind jij van reizen en waar zou jij graag nog eens naartoe willen? Laat het me weten!
Binnenkort zullen er meerdere posts verschijnen over de prachtige steden en landen waar ik geweest ben en mijn ervaringen. Dus blijf vooral terug komen!

Liefs Roos

Geen opmerkingen:

Een reactie posten